شهرداری الیگودرز

www.AligoudarzCity.ir

معاونت شهرسازي

معرفی معاونت شهرسازي و معماری :


نام و نام خانوادگي: سياوش شيخ ميري

سال تولد: ۱۳۶۲

محل تولد: الیگودرز

مدرک تحصیلی: لیسانس معماری و فوق لیسانس مدیریت و برنامه ریزی شهری

مسئولیت های محوله:

کارشناس ساختمانی

کارشناس گشت ساختماتی

کارشناس صدور پروانه ساخت

کارشناس واحد نظارت

کارشناس توافقات وتغییر کاربری

کارشناس بافت فرسوده

کارشناس کارگروه کمیسون ماده ۵استان

عضو کمیسیون سرمایه گزاری

مسئول کمیته فنی شهرسازی

مسئول واحد کنترل ونظارت

مسئول واحد توافقات وتغییر کاربری

معاونت شهرسازی ومعماری

 

شرح وظایف :


شرح وظایف پست سازمانی مذکور بر اساس وظایف واحد سازمانی به شرح ذیل تعیین می‌گردد:


  • معاون شهرسازی

  نظارت به صدور پروانه ساختمان و پایان کار و گواهی عدم خلاف و استعلام‌های دفترخانه و بانک و ... برای متقاضیان در محدوده تحت نظارت و کنترل کار مهندسین ناظر        ساخت‌وسازهای شهری

  پیشنهادات پیرامون اصلاح و تغییر کاربری‌های موردی و موضوعی به مدیریت امور شهرسازی

  تعیین میزان و نحوه تخلفات از پروانه‌های ساختمانی یا ساختمان‌های بدون پروانه توسط مالک و ارجاع به مراجع ذیصلاح

  صدور مجوز دیوارکشی زمین‌های بایر موجود در منطقه با رعایت قوانین و مقررات جاری

  عضویت در کمیسیون های شورای شهرسازی منطقه و شورای ویژه ، آزادسازی و گروه کارشناسان

  نظارت بر طرح‌های تفصیلی و شناسایی مغایرت‌های موجود با هماهنگی مسئول طرح تفصیلی

  نظارت بر عملکرد واحد شهرسازی جهت خدمت‌رسانی و تکریم ارباب‌رجوع

  سایر اموری که از طرف مافوق ارجاع می‌شود.

 

  • مسئول طرح های تفصیلی

  مشخص کردن کاربرهای پلاک‌ها، گذر بندی، شبکه‌های معابر و دسترسی‌ها

  اطلاع‌رسانی در مورد عقب‌نشینی‌های پلاک

  مشخص کردن کاربرهای موجود و یا کاربرهای پیشنهادی

  کنترل کاربرهای موجود و یا کاربرهای پیشنهادی

  کنترل استعلام‌ها و پروانه‌ها و مقایسه با قبل

  رابطه منطقه با معاونت شهرسازی و مدیریت دفتر طرح‌های تفصیلی و نقشه ‌برداری

  شرکت در جلسات شورای شهرسازی

  شرکت در جلسات شورای معابر در خصوص عرض‌گذرها ، نیاز یا عدم نیاز عقب نشینی ها و پخ‌ها

  ارتباط با مشاوران و شرکت در جلسات با مشاورین

 

  • مسئول Gis

  مدیریت کاربران سیستم Gis  در واحد

  پاسخ‌گویی به تمامی استعلام‌های مرتبط با نقشه‌ها از طریق سیستم اطلاعات جغرافیایی شهرداری

  جمع‌آوری گزارش‌های پیشرفت آزاد سازی و ارسال به سازمان خدمات کامپیوتری منطقه 3 جهت انعکاس در نقشه‌ها

  تحویل فایل نقشه جهت اجرای عملیات تفکیکی به ارباب‌رجوع

  دریافت نقشه تفکیکی به همراه فایل مربوطه و ارسال به حوزه شهرسازی جهت انعکاس بر روی نقشه‌ها

  جمع‌آوری گزارش‌های فرم‌های تغییر در ساختار شبکه معابر

  جمع‌آوری گزارش‌های فرم‌های تغییر عوارض خدمات شهری

  تکمیل فرم های گزارش ساخت و ساز و ارسال به سازمان خدمات کامپیوتری شهرداری منطقه 3 جهت انعکاس در نقشه‌ها

  انعکاس مشکلات نقشه‌ای منطقه به واحدGis   حوزه شهرسازی و بخشGis   سازمان

  تلاش در امر غنی‌سازی و انعکاس اطلاعات نقشه‌ها

  تحویل آخرین نقشه‌های وضع موجود و طرح تفصیلی از رابطه سازمان و به هنگام سازی و آموزش کاربران

  تحویل آخرین نسخه نرم‌افزار Gis شهرداری از رابط بخش Gis سازمان به هنگام سازی و آموزش کاربران

  تلاش در امر انعکاس کدهای نوسازی و نیز ویرایش کدهای قبلی

  ایجاد ارتباط واحدهای بایگانی و واحدهای نوسازی در خصوص اعمال تغییرات کدهای نوسازی حاصله از اجرای پروژه‌های عمرانی

 

  • مسئول شهرسازی

  بررسی نقشه معماری و تحویل جهت طرح در شورا

  کنترل و نظارت بر روند اجرای کلیه امور مربوط به پرونده‌های شهرسازی

  بررسی تقاضاهای صدور پروانه ساختمان، دستور بازدید و دستور مجوز تهیه نقشه، کنترل و تطابق نقشه‌های سازه و تأسیسات

  تائید مجوز تهیه نقشه

  بررسی و مطابقت نقشه‌های معماری مصوب شورای شهرسازی با نقشه‌های اجرایی سازه

  دستور بازدید استعلام دفترخانه، بانک ، ثبت ، اتحادیه ، حفاری آب و گاز و کنترل گزارش‌های مربوطه و دستور صدور پاسخ

  پاراف پیش‌نویس پروانه ساختمان و گواهی عدم خلاف و پاسخ استعلام‌ها و کلیه مکاتبات مربوط به حوزه شهرسازی

  شرکت در جلسات شورای شهرسازی و ارائه نقطه نظرات شهرسازی به‌عنوان یکی از اعضای کمیسیون

  هماهنگی لازم در کلیه امور مربوط به شهرسازی با معاون شهرسازی منطقه

  نظارت بر کلیه عوامل بازدید، Gis ، محاسب ، پیش‌نویس و کنترل ساختمان

  دستور بازدید سفت‌کاری و پایان کار و بررسی گزارش‌های مربوطه

  بازدید از موارد خاص که نیاز به بررسی بیشتر دارند.

 

  • مسئول محاسب زیربنا

  محاسبه نقشه‌ها، زیربناها، تراکم، جرائم ماده صد بر اساس آراء صادره، دستورالعمل‌های مدون و اقدام مصوب شورای اسلامی شهر

  محاسبه توافقات بین مالک و شهرداری توسط معاونت شهرسازی یا شهردار

  محاسبه عوارض زیربنا و عوارض نقل و انتقالات

  رسیدگی به گزارش‌های مأمورین بازدید از محل و تطبیق آن‌ها با سوابق و نقشه موجود در پرونده نظارت برای تشخیص و محاسبه عوارض نوسازی، زیربنا، نورگیر، تفکیک و ...

  محاسبه اختلاف عوارض پرونده‌ها (جهت تمدید، سفت‌کاری، پایانکار)

 

  • مسئول صدور پروانه

  صدور پروانه پایان، سفت‌کاری و پایان ساختمان و اصلاحات پروانه

  تمدید پروانه

  تهیه و تشکیل پرونده در جهت صدور پروانه ساختمان

 

  • کارشناس بازدید

  پاسخ به مراجعین حضوری در مورد استعلامات ازلحاظ بازدید

  حضور با مالک در محل و برداشت موقعیت و عرصه و اعیانی وضع موجود و مطابقت آن با سابقه و اعلام مغایرت‌ها

  هماهنگی با طرح‌های تفصیلی و بررسی موارد در خصوص کاربری و گذر بندی و مصوبات مربوطه

  بازدید و گزارش پیرامون تائید ابعاد ملک تطبیق محل با سند مالکیت، مشخصات بناها

  صدور کارت گذر بندی و مشخص نمودن موقعیت پلاک نسبت گذرها

  بازدید و گزارش پایان عملیات سفت‌کاری و تمدید یا تعرض پروانه‌های ساختمانی و تطبیق آن با نقشه‌های مصوب در پروانه صادره و اعلام مغایرت‌ها

 

  • متصدی تشکیل پرونده

  اخذ کلیه مدارک لازم جهت تشکیل و تکمیل پرونده

  تهیه پیش‌نویس و پاکنویس پروانه‌های ساختمانی و گواهی تائید سفت‌کاری و پایان ساخت.

  تهیه و تنظیم کلیه پاسخ به استعلام‌هایی که مربوط به امور شهرسازی می‌باشد.

  کنترل کلیه مدارک موجود در پرونده ازنظر احراز مالکیت و تطبیق دادن سوابق پرونده

  هماهنگی لازم در کلیه امور با مسئول شهرسازی منطقه